XR Showroom herättää henkiin lasinjalostusteknologian
Markkinointipäällikkö Mari Lehtinen kertoo, että yrityksellä oli alusta saakka selvä tarve saada XR Showroom -sovelluksesta messukäyttöön sopiva versio.
”Lasinjalostuksen lämpökäsittelykoneitamme ei lähtökohtaisesti voi viedä messuosastoille. Laitteet vaativat huomattavasti pidemmän asennusajan kuin messuaikataulujen puitteissa on mahdollista saada, emmekä halua esitellä toimimattomia laitteita. Tapahtumahallien sähkökapasiteettikaan ei riittäisi meille. Lisäksi pienoismallit eivät havainnollista laitteidemme toimintaa eikä niiden takana olevaa teknologiaa kattavasti. Näistä syistä olemme hakeneet erilaisia tapoja ja välineitä, joilla tuomme niin koneemme kuin palvelummekin fyysisesti esille ja näkyviksi”, hän sanoo.
”Pidimme tänäkin vuonna pressitilaisuuden messuosastollamme, ja kiinnostavammaksi aiheeksi nousi ehdottomasti tekoäly ja virtuaalinen todellisuus. Lehdistö uutisoi, että Glaston näyttää mallia uudesta ajattelusta ja tuo koneet virtuaalisesti osastolle”, muistelee Lehtinen.
”Suurin etumme oli se, että XR Showroom -sovellus mahdollisti laminointilinjamme näkemisen ja kokemisen, kun taas toiset yritykset olivat liikkeellä pikemminkin VR-laitteet edellä. Olemme todella tyytyväisiä sovelluksen tarjoamaan sisältöön; se oli hyvin suunniteltu ja toteutettu”, hän jatkaa.
Hyvän sisällön puolesta liputtaa myös Glastonin Cloud Software Lead Miikael Leskinen. Hänen mukaansa tekoäly ja virtuaalinen todellisuus eivät ole enää vain kikkoja, joilla saadaan esimerkiksi messukävijät kiinnostumaan, vaan oikea, varteenotettava mahdollisuus saada monimutkaisten koneiden toiminta näkyväksi.
”Kaiken takana on toimiva tekniikka, ja tämän puolen Wakeone hallitsee erittäin hyvin. Kun tekniikka on kunnossa, voidaan keskittyä oleelliseen eli sovelluksen sisältöön. Hyvä sisältö on ensiarvoisen tärkeää, sillä pelkkä wow-efekti ei enää riitä”, hän perustelee.