Asiakkaamme kertovat

XR Showroomin ansiosta asiakkaamme ovat voineet ruksia messujärjestelyistään:

Koneen rahtaamisen messuille ja rahtikulujen budjetoimisen
Tullimuodollisuuksista ja -maksuista huolehtimisen
Suuret ja kalliit messutilat

Annamme asiakkaidemme itse kertoa, miten XR Showroom on esittelykäytössä toiminut.

Glaston Oyj

Lasinjalostusteknologiaan keskittyvä Glaston Oyj otti ensiaskeleen XR Showroom -sovelluksen käytössä Glasstec-messuilla.  Alan suurimmassa tapahtumassa yrityksen lasin laminointilinja tuli näkyväksi aivan uudella tavalla, mikä herätti kansainvälisen lehdistönkin huomion.

”Suurin etumme oli se, että XR Showroom -sovellus mahdollisti laminointilinjamme näkemisen ja kokemisen, kun toiset yritykset olivat liikkeellä pikemminkin VR-laitteet edellä. Olemme todella tyytyväisiä sovelluksen tarjoamaan sisältöön; se oli hyvin suunniteltu ja toteutettu”, Glastonin markkinointipäällikkö Mari Lehtinen sanoo.

Lue lisää

Tekno-Ants Oy

Teollisuuden sisälogistiikan hallintaan ja optimointiin erikoistunut Tekno-Ants Oy käyttää XR Showroom -sovellusta niin messuilla kuin myyntitapaamisissa. Yrityksen päätuotetta, lähes 500 kg painavaa robottia, ei ole helppoa ottaa mukaan, mutta sen toiminnan visualisointi ja hahmottaminen onnistuvat helposti tabletilla tai kännykällä lisättyä todellisuutta hyödyntävän sovelluksen avulla.

”XR Showroomilla on meille positiivista markkinointiarvoa. Olemme itse oman alamme innovatiivinen toimija, ja haluamme kokeilla hienoimpia ratkaisuja ja hyödyntää uusimpia vaihtoehtoja myös markkinoinnissa ja myynnissä. Tämä tarkoittaa, ettemme mene asiakkaalle paperinivaskat kainalossa, koska ihmiset eivät nykyään edes halua paperia toimistoihinsa”, toteaa Tekno-Antsin liiketoiminnan kehitysjohtaja Taru Hakanen.

Lue lisää

Aliko Oy Ltd

Aliko aloitti AR-sovelluksen käyttämisen Alihankintamessuilla ja asiakaskäynneillä syyskuussa. Marraskuuhun mennessä tilaukseen oli jo laitettu XR Showroomin VR-sovellus ja virtuaalitodellisuuden katseluun sopivat laitteet, jotka Leonidas toimitti kokonaispalveluna.

Nyt Alikon suunnittelija voi itse ladata tietyn koneen suunnittelumallin XR Showroomin järjestelmään, ja saada joko tabletilla tai virtuaalilaseilla katseltavan mallin mistä tahansa yrityksen koneesta.

”Kyllä minä väitän, että kun asiakas pääsee hahmottamaan koneen mitat omassa tilassaan, ja pystyy tutkimaan hyvinkin yksityiskohtaisesti kaikki tekniset ratkaisut, se helpottaa ja nopeuttaa paljonkin asiakkaan päätöksentekoa”, toteaa Aliko Oy:n myyntipäällikkö Timo Valtanen.

Lue lisää

FinnSonic Oy

Ultraäänipesulaitteisiin ja särötarkastusratkaisuihin erikoistuneen FinnSonicin myyjät ovat käyttäneet asiakaskäynneillä esittelymateriaaleinaan videoita, esitteitä ja PowerPoint -esityksiä. Syksyllä 2018 FinnSonic otti messuilla testikäyttöön XR Showroomin lisättyä todellisuutta hyödyntävän AR-sovelluksen.

”Tarvitsemme myynnille apuvälineitä myyntineuvotteluihin. Uskoisin, että AR-sovellus toimisi asiakaskäynneillä, jolloin myyjämme voisi mallata tarkasteltavaa laitetta asiakkaan tuotantotiloihin. Neuvotteluhuoneessa tabletin voi kytkeä isommallekin näytölle, jolloin esittelytilanteesta tulisi havainnollinen, ja laitteemme olisi helppo esitellä asiakkaalle”, kertoo FinnSonicin viestintäpäällikkö Sirpa Suomela.

Lue lisää

Tamturbo Oy

Tamturbolla on komeaa esiteltävää messutapahtumissa ympäri maailman: suurnopeustekniikalla toimiva turbokompressoriuutuus kuluttaa noin viidenneksen vähemmän sähköä kuin perinteiset mallit. Ison ja painavan kompressorin kuljettaminen messuille on kuitenkin ikävän työläs ja kallis prosessi.

”Kone on kaksi metriä kanttiinsa. Sen paikalle rahtaamiseen tarvitaan voimaa, polttoainetta ja tuhansia euroja. Pelkästään messutapahtumien monopoliasemasta nauttivat logistiikkapalvelut voivat maksaa useamman tuhatlappusen, jotta kone siirtyy rekasta ständille”, lataa Tamturbon toimitusjohtaja Timo Pulkki.

Lue lisää

T-Drill Oy

T-Drillin teollisuuskäyttöön tarkoitettujen ratkaisujen pohjana on useimmiten standardikone, joka varustetaan yksilöllisten asiakastarpeiden mukaan. Esittelykoneen kokoaminen messuja varten saattaa vaatia viikkojen kokoonpanon. Siksi koneet on kätevämpi esitellä asiakkaille virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden avulla.

”Isommilla messuilla laajan tuotevalikoiman esitteleminen onnistuu kattavammin, mutta pienemmillä tilanpuute tuo haasteensa sovittaa useampia ratkaisuja ständille. Tämän takia esittelemme messuilla laajaa konevalikoimaamme virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden keinoin.”

Jessica Ekola, markkinointikoordinaattori, T-Drill Oy

Lue lisää